vrijdag 18 januari 2013

Breien en co

Onze zoon (14 jaar) leert breien in school en dat lukt hem nog aardig goed. Toen ik vroeger breiles kreeg hadden wij allemaal (verplicht) zo een mooie tas om de breinaalden en de wol in op te bergen. Nu is dat "ouderwets"! Ewel,... tot het volgende voorviel. Met de sneeuw op de speelplaats had er zich een klein ongevalletje voorgedaan en den onzen deelde in de brokken. Emile was met zijn zitvlak oftewel zijn poep op een zak (van GB) gevallen waar breiwerk van een andere leerling inzat! Ja ge kunt het u al voorstellen zeker! Een pijnlijke poep en een slip met gaten en massa's bloed (volgens Emile) die bestemd is voor de vuilbak. Ziede wel Emile, mama heeft weeral eens gelijk die "ouderwetse" breitassen zijn zo slecht nog niet hoor (was mijn spontane reactie). Dus mijn taak deze ochtend was eventjes zo een breitas uit mijn mouwen schudden. Jamaar, mama je mag ene maken maar een zwarte zenne anders doe ik dat niet mee naar school! In de stoffenbak had ik nog een stuk stevige zwarte stof, de binnenkant heb ik een beetje lichter van kleur gemaakt zodat je ziet wat erin steekt! Gepimpt met fluoricerende galon vind ik hem aardig gelukt. Ben benieuwd als Emile straks thuiskomt wat zijn reactie zal zijn! Toedeloe!!!

1 opmerking: